نسل چهارمی ها

آدم مستقل وابسته به خدا است.امام خامنه ای(دامه برکاته)

تفسیر آیات در آیینه روایات

فَلَمَّا أَحَسَّ عِیسَىٰ مِنْهُمُ الْکُفْرَ قَالَ مَنْ أَنصَارِی إِلَى اللَّهِ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ نَحْنُ أَنصَارُ اللَّهِ آمَنَّا بِاللَّهِ وَاشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ 

 ﭘﺲ ﻭﻗﺘﻰ ﻋﻴﺴﻰ ﺑﻪ ﻛﻔﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﻰ ﺑﺮﺩ، ﮔﻔﺖ: ﻳﺎﻭﺭﺍﻥ ﻣﻦ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﭼﻪ ﻛﺴﺎﻧﻨﺪ؟سوره آل عمران (52)       

                                                                                                                   

 امام صادق (ع)روایت کرده که  فرمود:« همانا حواریون عیسی (ع) شیعیان او بودند و شیعیان ما نیز حواریون ما هستند،و چنان نبود که حواریون عیسی فرمانبرداریشان از او بیش از فرمانبرداری حواریون ما از ما باشدو عیسی(ع)به حواریون خود فرمود :«یاوران من در راه خدا کیانند؟». آن ها گفتند:« ماییم یاوران خدا» و به خدا سوگند نه در برابریهود یاریش کردند و نه در راه او جنگ کردند؛ ولی شیعیان ما ، به خدا سوگند، پیوسته از روزی که خدای عزوجل پیغمبرش را قبض روح فرمود ( و آن حضرت از دنیا رفت) تاکنون ما را یاری کرده و در راه ما جنگ کرده و به آتش سوخته و دچار عذاب و شکنجه گشته و در شهرها آواره شدند، خداوند از جانب ما بدان ها جزای خیر دهد» و امیرالمومنان(ع) فرمود:« به خدا سوگند اگر بینی دوستان ما را با شمشیر بزنم هرگز ما را دشمن نخواهند داشت و بخدا سوگند اگر به دشمنانمان نزدیک شوم و اموال بسیار بدان ها دهم آنها ما را دوست نخواهند داشت [ محبت دوستان با تندی من از بین نمی رود و دوستی دشمنان ما با مال به دست نمی آید]».   

کافی،ج15،ص609

۱ نظر ۱ موافق ۰ مخالف
گنجشکک
۱۵ تیر ۲۱:۲۱
پر از داده است
آدم گم میکنه چی بود چی شد!!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من
سلام
قدم انگشتاتون به روی کیبوردتون...
اینجا گوشه ای از فضای مجازی است..فضایی که هرکس درآن میتواند اعتقاداتش را فریاد بزند..
ماهم گوشه ای از کار را گرفته ایم بالاخره کار نباید روی زمین بیوفتد..ما اعتقاداتمان را فریاد میزنیم نه با دهان نه با شیپور نه....ما با صور اسرافیل اعتقاداتمان را فریاد خواهیم زد تا حداقل به گوش خودمان برسد و تاثیر بگذارد..
برای خوب بودن حال دلتون دعامیکنیم برامون دعاکنید..
...
...
...
..
..
.
..
..
راضی ام ،خرسندم،به خودمی بالم،در پوست هستی نمی گنجم وسر به آسمان عزت می سایم از اینکه بنده ی تو هستم،از اینکه تورابندگی می کنم..
وفخر وشرف واعتباری ازاین برتر نمی شناسم که خدایی چون تو دارم.
توآنچنانی که من دوست دارم مرا آنچنان قرار ده که تو دوست میداری..(کتاب سقای آب وادب نویسنده سیدمهدی شجاعی)
..
یاعلی مدد
آرشیو مطالب