نسل چهارمی ها

آدم مستقل وابسته به خدا است.امام خامنه ای(دامه برکاته)

عادت یا اراده مسئله این است!!؟

آقا بنظر من اینکه تلگرام آخرین بازدید داره خیلی بده 

آدم هم احساس امنیت نمیکنه هم اینکه حرص میخوری وقتی که  بفهمی طرفی که قرار بوده تا چهارشنبه نیاد تلگرام همین چند دقیقه پیش چایی شم تو تلگرام خورده و وقت بوده قلیونشم بکشه که همون موقع کانال سلامت پست  ضد قلیونی گذاشته و طرف منصرف شده که بکشه وتورو درباستی مدیر کانال که آشناس گیر کرده...

اصلا بنظرم تو جامعه امروز اراده حرفی برای گفتن نداره ونشسته داره همون قلیون مورد نظر را میکشه چون مضررات قلیون رو شنیده ومیخواد خودکشی کنه

البته یکی از عواملی که اراده رو گوشه نشین کرده همین عادت جامعه امروزیه که برعکس اراده حرف اول رو میزنه

نمونه اش عادت به گوشی ومعتاد گوشی و اینترنت شدند یا عادت به مواد مخدر ،عادت به یکجا نشستن ،عادت به خوردن ،عادت به خوابیدن تا لنگ ظهر وعادت به ...

البته اینا عادت به بدی هاست بنظرم عادت به خوبی هاهم کار چندان خوبی نیست و انرژی اون کار خوب را به آدم نمیرسونه مثلا عادت به نماز خوندن چون تو دیگه از سر بی حواسی و تکراری می خونی ودرنتیجه اصلا پاسخگوی روح تونیست وباید جوری نماز بخونی که انگار اولین باریست که روبه قبله  ایستاده ای و خدایت را میخوانی..آروم آروم روی هر قسمت نماز تمرین کنیم میتونیم ذکر های جدیدی بکار بگیریم و ملزم بشویم تا فکر کنیم و ذکر را به زبان بیاوریم

این کار،عادت را دور میکندوفکر را بکار میگیرد که با فکرت وبا حضورذهنت ودر نتیجه حضور قلبت این نماز را بجا بیاوری...

چند روزه شاید چند ماه وفکر کنم به چندین سال هم بکشد که دلم می خواهد صبح  زود بیدارشوم ودیگر نخوابم که همیشه به کارهایم برسم اما این عادت به خواب صبحگاهی همان چند لحظه بعد ازاتمام نماز در سجده پس ازنماز خواب کارم را تمام میکند


راهکاری ندارید برای این اراده من؟

وراهکاری برای صبح بیدار موندن؟

میشه هرچی به ذهنتون اومد بهم بگید حسابی کلافه شدم..

۵ نظر ۲ موافق ۰ مخالف
علی
۲۸ دی ۲۱:۲۸
سلام
بنظرم برای بیداری صبح میتونید یک کتابی که خیلی دوست دارید بخونیدش یا آهنگ قشنگ گوش بدید یا مثلا یک فیلم ببینید با اینا شروع کنید کم کم که عادت کردید بیدار بمونید میتونید خیلی سریع تر به کارهاتون برسید

پاسخ :

وای 
خیلی ممنووون
گل نرگس
۲۸ دی ۲۱:۲۶
سلام
من یه جایی خوندم نذر های طولانی برداشتن خیلی به تقویت اراده کمک میکنه

پاسخ :

خوبه 
مممننووون
یاس
۲۸ دی ۲۱:۲۴
سلام
روزه گرفتن یکی از راه های تقویت اراده است

پاسخ :

اوهوم
مممنووون
فدایی سیدعلی
۲۸ دی ۲۰:۵۵
من که خودم اینکار رو نمیتونم انجام بدم و به همین دلیل راهکار عملی هم ندارم،متاسفانه....😟

پاسخ :

بازم ممنووون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من
سلام
قدم انگشتاتون به روی کیبوردتون...
اینجا گوشه ای از فضای مجازی است..فضایی که هرکس درآن میتواند اعتقاداتش را فریاد بزند..
ماهم گوشه ای از کار را گرفته ایم بالاخره کار نباید روی زمین بیوفتد..ما اعتقاداتمان را فریاد میزنیم نه با دهان نه با شیپور نه....ما با صور اسرافیل اعتقاداتمان را فریاد خواهیم زد تا حداقل به گوش خودمان برسد و تاثیر بگذارد..
برای خوب بودن حال دلتون دعامیکنیم برامون دعاکنید..
...
...
...
..
..
.
..
..
راضی ام ،خرسندم،به خودمی بالم،در پوست هستی نمی گنجم وسر به آسمان عزت می سایم از اینکه بنده ی تو هستم،از اینکه تورابندگی می کنم..
وفخر وشرف واعتباری ازاین برتر نمی شناسم که خدایی چون تو دارم.
توآنچنانی که من دوست دارم مرا آنچنان قرار ده که تو دوست میداری..(کتاب سقای آب وادب نویسنده سیدمهدی شجاعی)
..
یاعلی مدد
آرشیو مطالب